Screening, diagnostika a behaviorální intervence u poruch autistického spektra: zkušenosti od nás a ze zahraničí
Seminář je pořádán s podporou projektu Erasmus+: Supporting European Behaviour Analysts by developing professional qualifications and training (EuroBA). Účast na něm je bezplatná. V průběhu anglické části semináře bude zajištěno tlumočení do českého jazyka.
Akreditace:
Asociace klinických psychologů ČR (4 kreditní body)
Podmínky k získání osvědčení s kreditními body:
- Registrace na seminář
- Shlédnutí celého semináře online prostřednictvím ZOOM
Online pracovní seminář
3. prosince 2021
Pedagogická fakulta MU
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání
Poříčí 31a, 639 00 Brno
Pro více informací se na nás neváhejte obrátit na: mader@ped.muni.cz
13:00
Úvod – Poruchy autistického spektra, jejich včasný záchyt, diagnostika a následná intervence
doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D. (25 min.)
13:30
Klinický psycholog jako klíčový odborník při diagnostice PAS a průvodce rodiny při rozhodování o navazujících službách a včasné intervenci
Mgr. Diana Pavljuk (25 min.)
14:00
Případová studie 1: Od časného záchytu k behaviorální intervenci – příklad rodiny s dítětem s PAS v ČR
MUDr. Mgr. Siliva Kubíková (60 min. včetně diskuse)
Případová studie představí současnou praxi a postupy při časném záchytu a diagnostice PAS z pohledu rodiny. Hlavní část prezentace se bude věnovat nastavení a realizaci časné intenzivní behaviorální intervence, která se zaměřuje na zmírnění jádrových symptomů PAS. V prezentaci bude představena kazuistika dítěte a sdílena videa z intervenčního programu, kterým dítě prochází.
15:00
přestávka 15 min
15:20
Případová studie 2: Od časného záchytu k behaviorální intervenci – příklad centra poskytujícího behaviorální intervence v USA
Sheri Leigh Kingsdorf, Ph.D., BCBA-D; Lori Ochoa PhD, BCBA-D; Oswaldo Ochoa MA, BCBA (100 min. včetně diskuse)
Zahraniční odborníci na behaviorální intervence z USA ve své prezentaci vysvětlí procesy, jak dítě s PAS získává nárok na lékařsky nezbytné služby behaviorální intervence a jak jsou tyto v praxi realizovány. Případová studie provede účastníky procesem od diagnostiky a doporučení, přes zahájení intervence až po sledování a ověření účinnosti a pokroku. V rámci prezentace budou sdílena videa a data skutečných klientů a bude demonstrována spolupráce psychologů a behaviorálních terapeutů při poskytování zdravotnických služeb klientům s PAS.
17:00
Odborné poskytování behaviorální intervence – role behaviorálního analytika v systému péče o pacienta s PAS – legislativní ukotvení, vzdělávání a odborné kompetence.
doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D. (30 min)
Lori Ochoa PhD, BCBA-D
Dr. Lori Ochoa has studied and practiced in the field of Psychology and Human Behavior for over 20 years. She received her doctoral degree in Psychology with an emphasis in Behavior Analysis from The Chicago School of Professional Psychology. She is a Board Certified Behavior Analyst (BCBA-D). Dr. Lori Ochoa is the co-founder and Executive Director of Bloom Behavior Health, an organization dedicated to providing Applied Behavior Analysis (Behavioral Health) therapy to children with autism and other developmental disabilities. She is also an Assistant Professor in the Applied Behavior Analysis Department at The Chicago School of Professional Psychology.
Oswaldo Ochoa MA, BCBA
Oswaldo Ochoa has practiced in the field of Behavior Analysis for the past 20 years. He received his MA degree from The Chicago School of Professional Psychology with an emphasis in Behavior Analysis. He is currently a Doctoral student completing his dissertation in the area of clinical decision-making within Behavior Analytic services. He is the co-founder and Clinical Director of Bloom Behavior Health, an organization dedicated to providing Applied Behavior Analysis (Behavioral Health) therapy to children with autism and other developmental disabilities He is a Board Certified Behavior Analyst (BCBA). He is committed to teaching and mentoring students within the field of behavior analysis to provide high quality clinical services for families. He is passionate about empowering families to learn and implement empirical-based interventions, strategies, and methods to improving the quality of life for their family.